Všichni, kdo se ve škole dobře učili, si zaslouží dobrou kancelářskou židli. Jako kdyby jeden stůl a židle znamenaly dobrou práci, budoucnost a celkovou spokojenost jedince. Kancelářská práce není zlá, zlý je náš přístup k ní. Několikahodinové každodenní sezení postupně a velmi efektivně zabíjí naše zdraví.

zidle-stul-notebook-psaci-potreby

Pálí vás oči, bolí vás záda, nic se vám po práci už nechce dělat, nemáte na nic náladu a jaksi pomalu, ale postupně přibíráte? To je jen zlomek toho, čemu se nevyhnete, pokud nepřehodnotíte svůj postoj k sedavé práci.

Hýbejte se! Život není jen o komfortu

Hodina jógy ani zumby vás úplně nezachrání. Co nejvíce se procházejte. Ať vás neodradí ani zlé počasí. Pravidelný pohyb do práce nebo z práce je to, co by mělo být naší každodenní nutností. Nepolevujte ani v práci. Pokud něco potřebujete řešit s kolegou, běžte za ním osobně. Procházejte se v pravidelných intervalech a dopřejte svému tělu alespoň minimální čas oddychu vestoje.

TIP: Při práci můžete rovněž stát. Dnes je v nabídce množství výškově nastavitelných stolů, u kterých lze jak sedět, tak i stát. Pro zdravější sezení jsou určeny zdravotní židle. Nic však nevynahradí pohyb – ať už jakýkoliv během práci, nebo ten na čerstvém vzduchu

zena-muz-autobus-vecer

Náš tip: Pokud cestujete do práce a z práce v MHD, donuťte se stát. Sice je to méně komfortní, ale vaše sedací svaly vám za to poděkují.

Káva není jídlo

Snídejte. I když se vám nechce. Je to základ, který vám dodá energii a ušetří vám počáteční stres z pracovního dne. Káva je pro většinu z nás neodmyslitelnou součástí každého dne. Nepleťte si ji ale s jídlem. Je důležité, abyste svému tělu dodali dostatek materiálu, z kterého může během dne čerpat. Za lehčí jídla, která jsou provoněná různým zajímavým kořením, doplněná o různé druhy zeleniny a oříšků, vám vaše střeva poděkují. Dopřejte si sušenou moruši, rakytník, lněná semínka a nechte se unášet chuťovými variacemi, které vám nabudí mozek a zaručí dobrou náladu.

ruka-miska-lzicka-banan-kase-seminka

Náš tip: Zácpa nemusí být jen jednodenní záležitost. I proti ní, stejně jako proti ostatním civilizačním onemocněním, je důležitá prevence. V lékárně sice můžete koupit všeléky, ale zdravá střeva a dobrý pocit ze svého těla vám žádné tabletky nebo kapky nenahradí.

Udělej si sám

Nejen naše tělo by mělo být fit, abychom se v něm dobře cítili. Zapomínat bychom neměli ani na své psychické zdraví. Práce sice není tou nejdůležitější součástí našich životů, ale trávíme v ní opravdu hodně času. A ať už chceme nebo ne, ve velké míře nás ovlivňuje. A právě proto bychom se v našem pracovním prostředí měli cítit co nejlépe. Nebojte se přizpůsobit si ho tak, aby vám to vyhovovalo. Správná výška židle a stolu, občasné střídavé sezení na gymnastickém míči, podsedák, deka nebo masážní koberec pod nohy. Dopřejte si vše, co vás i jen trochu zklidní a dodá vám dobrý pocit z vykonané práce.

sedici-muz-na-zidli-lampa-notebook

Náš tip: Pokud vašeho zaměstnavatele netrápí nebo nezajímá, jak se v práci cítíte, zkuste se spolehnout na sebe a vytvořit si vlastní prostor. Přineste si do práce fotku vašich nejbližších, oblíbený hrnek na kávu, džbán na vodu i fíkus, který dostane příležitost být vaším společníkem. Uvidíte, že i takové drobnosti mají obrovský vliv na váš každodenní život v kanceláři.

Kardiovaskulární onemocnění, cukrovka, obezita, demence, velké bolesti zad, zničený zrak, nespavost a permanentní stres. Nestrašíme vás, jen upozorňujeme na to, co vše může být vaším každodenním společníkem, pokud si nezačnete uvědomovat, že vaše tělo potřebuje měnit běžné polohy, v kterých tráví dlouhé hodiny. Začněte se o sebe starat.

Autor

Všestranní a pravděpodobně nenahraditelní hrdinové každodenních spisovatelských a čtenářských výzev, milující rozmanitost témat. Maximalisté obdivující minimalismus, kteří jsou nadšení pro interiérový i exteriérový design a architekturu.

Napsat komentář