V současnosti se na trhu práce objevuje v nabídce stále častěji pracovní pozice happiness manažer. Kde někdo vidí splněný sen, jiný vidí náročnou cestu za úspěchem. Název této pozice může mylně vést k dojmu, že takové osobě firmy platí jen za úsměv. Ve skutečnosti je za tím úsměvem skryté velké množství práce. Jednou z nejtěžších oblastí práce je hlavně práce s lidmi. Taková osoba musí ovládat soft skills, být dobrým psychologem, vyhledávaným koučem a chtěným terapeutem v jednom.

Kdo to tedy je?

Stručně řečeno, happiness manažer je osoba, jejíž hlavní úlohou je zabezpečit spokojenost a štěstí zaměstnanců, aby firma mohla prosperovat. Nejde o standardního zaměstnance personálního oddělení, který škatulkuje kolegy podle přiřazené funkce. Jeho hlavní úlohou je monitoring pracovního prostředí, které následně analyzuje, přičemž se zaměřuje hlavně na komunikaci mezi kolegy a soudržnost kolektivu. Musí vnímat pracovní výkon jednotlivců v prostředí a zároveň v nich vidět osobnosti. Musí umět objevit skrytý potenciál a nenaplněné pracovní touhy.

V mnohých situacích je jediným způsobem, jak přijít na to, co nefunguje, poslouchat. Je velmi důležité, aby byl nejen dobrým posluchačem, ale i řešitelem. Pokud zaměstnanci ví, že mají důvěrníka, za kterým mohou kdykoliv přijít, budou pociťovat i v práci pocit bezpečí a komfortu. Lidé potřebují být vyslyšeni a oceněni. Je to přirozená nutnost našeho bytí. Potřebují vědět, že existuje někdo, kdo jim dokáže nabídnout alespoň částečné řešení jejich aktuálního problému.

rozhovor-mezi-zenami

Co dělá, abychom byli šťastní?

Německý institut hospodářství a organizace práce Fraunhofer sestavil v roce 2013 Kopfarbeit index, tzv. KAI, který představuje oficiální pracovní profil happiness manažera. Jednou z hlavních úloh tohoto manažera je systematicky budovat a rozvíjet management štěstí, který musí stát na firemních hodnotách a kultuře. Správný manažer by měl pravidelně analyzovat potřeby zaměstnanců a vytvářet otevřené a transparentní komunikační kanály pro uskutečňování těchto potřeb. Důležité je umět poskytnout adekvátní zpětnou vazbu a snažit se udržet optimální, nestresové pracovní prostředí pro zaměstnance.

Úlohou happiness manažera není jen být terapeutem, ale i mentorem. Měl by:

  • umět odhadnout a nabídnout možnosti v rámci dalšího vzdělávání pro zaměstnance;
  • zvládat management konfliktu a eliminovat stresové situace;
  • umět poskytnout pracovní koučink v oblasti team buildingu, osobního rozvoje, správného time managementu;
  • se umět věnovat i osvětě ohledem zdravého životního stylu a ekologie, která s ním přímo souvisí, a snažit se tak dosáhnout spokojenosti celé společnosti.

Chcete být „happy“?

Stále si myslíte, že je v současnosti ve vaší společnosti postačující jen personalista? Vězte, že šikovný happiness manažer dokáže objevit u zaměstnanců ztracenou motivaci k práci. Vybudovat kreativitu a cit pro inovace a nové postupy. Posílit týmového ducha a spojit tak kolektiv, což má za přímý následek pokles fluktuace zaměstnanců, ale i zastavení klesající efektivity práce. Výsledkem úspěšně zavedeného „happy managementu“ je zvýšená loajalita podniku. Jak se říká, šťastný zaměstnanec se rovná prosperující společnosti. A zde to platí doslovně.

Pamatujte si:

  • Být happiness manažerem neznamená jen být šťastný. Je to jen část práce.
  • Dobrý happiness manažer je „smíšený“ v optimálním poměru: skládá se z kombinace psychologa, terapeuta, kouče, vizionáře a v neposlední řadě přítele.
  • Jedinou úlohou je zabezpečení spokojenosti a štěstí zaměstnanců v optimálním a zdravém pracovním prostředí.
  • Být šťastný se vyplatí z dlouhodobého hlediska, protože to přímo zabraňuje fluktuaci zaměstnanců = šetří se náklady spojené s hledáním a školením nových zaměstnanců.
Autor

V prvom rade milujúca matka a manželka. Dobrovoľný workoholik vo voľnom čase pracujúci v rodinnom vinohrade i sade a samouk včelár. Fascinuje ju minimalizmus v dizajne a všetky jeho obmeny.

Napsat komentář