Čím větší důraz se klade na promyšlený design prostor společností, které sestávají nejen z kancelářských prostor, ale i z těch reprezentativních. Světoví designéři se snaží tvořit ucelené koncepty, které vypovídají o hodnotách společnosti. V následujících řádcích vám představíme top 10 designově zařízených prostor, které byly oceněné odbornou společností.
1. GE Digital Office (softwarová společnost), Bangalúr, Indie
Hlavním cílem bylo zachytit v designu symboliku vize společnosti a její cestu vpřed. Prostory sestávají ze 7 poschodí a slouží pro více než 1500 zaměstnanců. Snahou bylo vytvořit prostředí, které podporuje nejen kreativitu a vyšší efektivitu práce, ale i prostor pro vzdělávání a zábavu. Celý koncept se nese v duchu dynamiky „Urban Grunge“, které je dosahované vysokým kontrastem ve všech prvcích designu. Na základě sledování chování zaměstnanců společnost časem pochopila, že skupiny fungují efektivněji, pokud mají pocit soukromí. Proto vznikly v kancelářských prostorech zóny, které byly označované jako obytné místnosti pro větší pocit soukromí.

2. Casper (lídr v prodeji matrací), New York, USA
Není se čemu divit, že se v nových prostorech společnost rozhodla pro design, který připomíná spíše velký loftový byt než kanceláře. Celý koncept se nese v příjemných tónech různých variací modré barvy, jako byste byli ve snu, z kterého se nechcete probudit. Tento koncept posiluje otevřený prostor, který připomíná vkusně zařízený obývací pokoj, ne kancelářský prostor. Samozřejmě, že nechybějí ani šikovně zakomponované postele, které ocení především unavení zaměstnanci.

3. Saatchi a Saatchi (reklamní agentura), New York
Hlavním cílem byla konsolidace prostor tak, aby se rozprostíraly jen na ploše jednoho poschodí. Snažili se vytvořit místo, které působí moderně, hravě a tvořivě. Designérům se toho podařilo dosáhnout především pomocí otevřeného prostoru po obvodu celého poschodí, přičemž v centru vytvořili samostatné místnosti pro schůzky a konference. Hlavní kavárnu umístili na západní stranu budovy, z které je nádherný výhled na řeku Hudson.

4. Etsy (online tržiště), Brooklyn, USA
V duchu „řemeslo jako kodex“ společnost vytvořila místo, kde kreativita žije a prosperuje, protože je poháněná lidmi. Hlavním záměrem při rekonstrukci budovy a zařizování prostor byla snaha o snížení environmentální stopy společnosti. Důkazem tohoto konceptu je fakt, že až 95 % materiálového odpadu, který vznikl během rekonstrukce, bylo opětovně použito při zařizování prostor. Designéři tak vytvořili nezávislý regenerující se ekosystém.

5. ADIDAS (prodejce sportovního oblečení a potřeb), Moskva, Rusko
Kancelářské prostory s rozlohou 20 000 m2 doplňuje i nejmodernější fitness centrum, které zabírá samostatné poschodí, a dva sportovní obchody se zaměřením na sportovní oblečení. Při navrhování interiéru bylo snahou zachytit podstatu zaměření společnosti na aktivní životní styl a lásku ke sportu. Světla na stropech připomínají tvarem fotbalové míče a na chodbách byly vytvořené dráhy pro koloběžky. Do návrhu interiéru je zakomponované logo společnosti ADIDAS. Na každém poschodí se na tom stejném místě nacházejí bílé modulové zasedací místnosti, které při pohledu z atria připomínají tři ikonické pruhy.

6. Fiverr (online freelancer tržiště), Tel Aviv, Izrael
Prostory v historické budově se snaží svým konceptem zachytit podstatu společnosti. Inspirace vycházela z kulturně-geografického kontextu umístění prostor a kosmopolitní činnosti společnosti, která spojuje freelancery s podnikateli po celém světě. Design podpořila skutečnost, že budova je v seznamu chráněných památek kulturního dědictví krajiny. Kombinací starých původních materiálů a nových prvků se tak vytvořil prostor, z kterého sálá teplo a humánní atmosféra.

7. Airbnb (rezervační systém), Dublin, Irsko
Jedinečnost těchto prostor sestává z koncepce „město ve městě“. Celá budova je rozdělená na 29 bloků, které jsou složené z typově stejných místností i zařízení, přičemž se odlišují jen designem v zasedací místnosti. Interiérový návrh každé zasedací místnosti je inspirovaný existujícími celosvětovými seznamy společnosti, které umožňují zaměstnancům cestovat po celý den. Designové vlivy byly převzaté z Portugalska, Řecka, Rumunska, Japonska, Švédska, Maroka a Francie. Součástí strategie globálního designu kanceláří bylo zapojení zaměstnanců do finální úpravy těchto místností. Každý zaměstnanec dostal možnost projevit svou osobnost při výběru doplňků do místnosti a stát se tak součástí tohoto konceptu.

8. HBO (kabelová společnost), Seattle, USA
Vzhledem k povaze práce společnosti byla nosnou myšlenkou designu prvořadá flexibilita a přizpůsobivost prostoru. Prostor musel podporovat a inspirovat živý proces týmů, ale zároveň umožňovat neustálou změnu a rekonfiguraci velikosti a poslání týmů. Tento problém se podařilo vyřešit pomocí zvýšeného systému podlahové krytiny a mobilního nábytku, což umožňuje zaměstnancům snadno překonfigurovat pracovní plochy v závislosti na úlohách. Samozřejmostí jsou speciální povrchy stěn, na které se dá psát. Lanové stropy, exponované dřevo, surová ocel i zařízení, které byly použité v celém prostoru, se vybíraly s důrazem na to, aby ve vás prostor nevyvolával pocit klišé.

9. Gensler (designové studio), Brooklyn, USA
Společnost stála před nelehkou úlohou vytvořit vlastní koncept kanceláří. V nových prostorách se snažili rozšířit funkci prostoru společnosti, přičemž vytvořili designérské centrum světové úrovně připomínající divadlo, které kombinuje síly technického týmu, s důrazným přístupem ke stavebním materiálům. V prostorách je po celou dobu cítit všudypřítomnou inspiraci.

10. PDG (developerská společnost), Melbourne, Austrálie
Budova původně patřila letecké společnosti Ansett. Největší výzvou pro tým designérů byl tvar budovy, který má půdorys hexagonu. Pomocí konečného designu se snažili prokázat efektivní roli, kterou může architektura interiéru sehrávat při vytváření rozmanitých pracovních podmínek, které zaměstnanci moderní společnosti vyžadují, přičemž zároveň bere do úvahy jedinečnou vizi a hodnoty společnosti PDG.

Doporučení na závěr:
- Koncept prostorů společnosti by měl odrážet jejich vizi a podstatu.
- Dbejte na správný výběr barev a zařízení, aby podtrhly to, co jste se snažili vyjádřit designem.
- Nezapomínejte na nutnost zabezpečení soukromí pro tým zaměstnanců i v otevřených konceptech, aby mohli nerušeně tvořit.
- Nepouštějte se do rozsáhlého redesignu sami, ale vsaďte na odborníky.
- Dovolte zaměstnancům vyjádřit se k zamýšlenému návrhu. Musí cítit, že jsou nezbytnou součástí prostředí.
Pokud pracujete v podobně originálních kancelářích, pošlete nám jejich fotky. Budeme se těšit.